19 مرداد 1403
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه
  • بازدید: 105 نفر
  • دیدگاه: بدون نظر

شرکت TTCA، یک شرکت با مسئولیت محدود است که سال 1986 میلادی (1367 شمسی) در شهر آنکیو یا anqiu واقع در شبه جزیره شاندوگ فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با مساحت 600000 هزار متری که دارد و تعداد زیاد کارکنان، یکی از بزرگترین زیباترین کمپانی‌های تولیدکننده مواد شیمیایی در جهان است.

 

 

درباره کارخانه TTCA

تعداد زیاد مهندسان و کارکنان باتجربه و البته تولید مواد باکیفیت باعث شده که این شرکت موفق شود در طول ۳۲ سال فعالیت خود بازارهای جهانی را تصاحب کند. به طوری که محصولات کمپانی ttca یکی از مرغوب‌ترین مواد موجود در بازار است. به وری که تا کنون موفق شده استاندارد‌های زیادی از جمله HACCP، KOSHER، BRC و … را کسب کند.

کارخانه TTCA یکی از بزرگترن تولیدکنندگان سیتریک اسید در سراسر جهان است. این شرکت موفق شده ظرفیت تولیدات خود را به ۳۰۰۰۰۰ تن در سال برساند به همن دلیل سهم زیادی در بازارهای فروش مواد اولیه را دارد. این در حالی است که کمپانی AATC هم اکنون محصولات خود را به ۱۲۰ کشور جهان از جمله ایران صادر می‌کند.

 

 

محصولات تولید شده در شرکت TTCA

محصولات زیادی در این کارخانه تولید می‌شود که شاخص‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است. شرکت رسام گستر راویس که یک شرکت وارد کننده مواد اولیه شیمیایی است نیز برخی از محصولات خود مثل مواد شیمیایی زیر را از کارخانه TTCA تهیه می‌کند.

اسید سیتریک مونوهیدارت: به اسید سیتریکی که حاوی مولکول آب است اسید سیتریک مونوهیدارت (C6H8O7.H2O) می‌گویند. این اسید را از تبلور آب سرد و در نهایت تشکیل بلور به دست می‌آید و برای تبدیل آن به اسید سیتریک کافیست دمای ترکیب را به ۷۵ درجه سانتی‌گراد رساند. خصوصیات شیمیایی این ماده عبارتنداز: چگالی ۱.۵۴۲g/cm3 ، جرم مولی ۲۱۰.۱۳۸ ، نقطه ذوب ۱۳۵ درجه سانتی‌گراد و نقطه جوش ۳۱۰ درجه سانتی‌گراد.

اسید سیتریک بی‌آب: فرم بدون آب اسید سیتریک را اسید سیتریک بی‌آب (C6H8O7) می‌گوییند. زمانی که نوع مونوهیدارت این ماده به دمای ۷۵ درجه سانتی‌گراد برسد مولکول آب خود را از دست داده و تبدیل به این ترکیب می‌شود. اسید سیتریک بی آب از تبلور آب گرم تهیه می‌شود و به شکل دانه‌های خشک و بی آب است که بو و رنگ خاصی ندارد. خصوصیات شیمیایی این ماده عبارتند از: چگالی ۱.۶۶۵g/cm3، دمای ۱۵۶ درجه، جرم مولی ۱۹۲.۱۲ و نقطه جوش ۳۱۰

سیترات پتاسیم: پتاسیم سیترات با فرمول K3C6H5O7 یک جامد پودری به رنگ سفید، بدون بو با مزه شور است. این ماده جاذب رطوبت بوده و یک افزودنی مجاز در صنایع غذایی است. تری پتاسیم سیترات یا سیترات پتاسیم یک ماده مناسب برای تنظیم PH خوراکی‌ها است به همین دلیل در صنایع غذایی و دارویی کاربرد بسیاری دارد. این ماده با ترکیب کربنات پتاسیم با اسید سیتریک تولید می‌شود. مهم‌ترین ویژگی‌های این ماده عبارتند از: کمک به تنظیم ضربان قلب، قلیایی کردن ادرار و از بین بردن سنگ کلیه و …

 

 

روش های تولید مواد شیمایی در کارخانه TTCA

تولید مواد شیمیایی در کمپانی TTCA با جدیدترین متد و طبق استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود. به طوری که می‌توان حدود ۲۰ شاخص مهم در مواد شیمیایی را مورد آزمایش و بررسی قرار داد. آزمایش‌های انجام شده بر روی کنترل کیفیت مواد شیمایی  به قدری دقیق و قابل استناد است که می‌توان استاندارد بودن آن‌ها را تضمین کرد. مهم‌ترین آزمایش‌هایی که در این کمپانی اجرا می‌شود شامل طیف سنج و موارد زیر است:

تست آندوتکسین باکتریایی یا bacterial endotoxin test : این آزمایش به اختصار BET نام دارد و با استفاده از آن میزان آندوتکسین را در نمونه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند. برای این کار (اندازه‌ گیری مقدار آندوتوکسین) از تست LAL که کوتاه شده عبارت Limulus Amebocyte Lysate است کمک می‌گیرند.

تست جذب اتم : طیف‌سنجی جذب اتمی (AAS) یک روش اسپکتروسکوپی برای اندازه‌گیری کمی عناصر شیمیایی با استفاده از جذب اشعه نوری (نور) توسط اتم در حالت گازی است. در شیمی تجزیه این تکنیک برای تعیین غلظت یک عنصر خاص در یک نمونه مورد استفاده قرار می‌گیرد. AAS می‌تواند برای تعیین مقدار کمی بیش از ۷۰ نوع از عناصر مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

 

وارد کنندگان ایرانی محصولات شرکت TTCA

شرکت رسام گستر راویس یک شرکت فعال در زمینه واردات مواد شیمیایی و مواد اولیه غذایی و صنعتی است که محصولات خود را از شرکت‌های معتبر مثل TTCA تهیه می‌کند.. این شرکت تامین‌کننده مواد اولیه صنایع غذایی، دارویی، صنعتی و کشاورزی در ایران است که مواد شیمایی مثل گلیسیرین، اسید فسفریک، سیترات سدیم و … را به صورت عمده در بسته بندی‌های ۲۵ کیلوگرمی به فروش می‌رساند. چنانچه قصد خرید عمده مواد اولیه را دارید می‌توایند از طریق تماس با شماره تلفن ۹۱۰۰۸۸۶۶ – ۰۲۱ با ما در ارتبا باشید.

 

امتیاز به این مطلب

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *